Vrijdag 13 september

Oppas voor de allerkleinsten

12.00 – 13.00   lunch
13.30 – 17.00

Twee rondes met workshops door gemeenteleden die aansluiten bij het weekendthema en sport&spel. De stand van dit moment:

• Bezinnende wandeling
  • Knutselworkshop
  • Schilderworkshop
  • Muzikale workshop
  • Sport&spel activiteiten
  • Spelletjeshoek
  • Bijbelstudie met Nepalese christen Raju  Adhikari
18.00 – 19.00  Maaltijd
19.30 – 20.00  Vesper
20.00 – 23.00

Ontmoeting voor volwassenen

Koffie en thee inbegrepen, borrel eigen rekening

Filmavond voor kinderen

Dropping voor tieners

Afscheid daggasten

Zondag 15 september
08.00 – 09.00  Ontbijt op eigen gelegenheid, inkopen door gemeenteweekendcommissie
09.00 – 10.00  Reistijd naar de Adventkerk
10.00 – 11.15  Kerkdienst, afsluiten weekend
11.15 – 12.00  Koffie bij de dienst
12.00 - 15.00  Samen koffie/lunchen op de camping
–rest zondag t/m
maandagochtend
Programma zelf in te delen

Over Sarianne van Dalen

Sarianne  van Dalen is auteur, spreker en coach. Ze organiseert kloosterweekenden, spreekt regelmatig bij Groot Nieuwsradio en bij vele christelijke conferenties. In een interactieve lezing denken we samen na over manieren waarop we God ontmoeten.

Meer weten: Voorstellen | Sarianne van Dalen

Over theater Vrolijk

Jan Marcel Vellinga maakt al jaren christelijk (kinder)theater. Hij was twee jaar geleden ook bij ons gemeenteweekend met een vrolijke en inspirerende voorstelling. Als buurtgenoot is de Adventkerk voor hem een bekende plek. Meer weten: Over ons - Vrolijk Theater

Over Open Doors

Eén van de sterkste middelen om bewustzijn te creëren is het vertellen van verhalen. Open Doors sprekers zijn veel op reis geweest en zorgen dat de realiteit van vervolging verandert van ‘ver van m’n bed’ naar bewogenheid. Open Doors heeft verschillende jongerensprekers die graag het verhaal van de vervolgde kerk (dat ze vaak uit eerste hand hebben gehoord) komen vertellen. Op zaterdagochtend zal, parallel aan de lezing van Sarianne van Dalen, een van deze Open Doors sprekers de jongeren/tieners meenemen in zijn verhaal.

Over Sport&spel

Ben jij klaar voor een actief uur met jouw gemeenteleden? Doe mee met een potje voetbal of volleybal, speel een spel kupp of doe mee met tafeltennis. We hebben twee rondes en dit programma is geschikt voor jong en oud.

Over Workshop God ontmoeten in de muziek

Geen woorden, maar daden. Dat is de rode draad van deze workshop. Er wordt al veel gepraat in de kerk, nu is het tijd om te zingen.

Luisteren is in de kerk en in geloof ook belangrijk. Dat gaan we ook doen, maar dan op een andere manier. Wil jij leren hoe God van zich laat horen in de muziek? Doe mee!

En wat we leren en instuderen zullen we later op het weekend laten horen aan de rest van de gemeente.

Ik kijk er naar uit!

Michiel Liefting

Bezinnende wandeling: God ontmoeten in de natuur

Elia ontmoette God in het suizen van een zachte stilte. Vaak zijn we onder de indruk van natuurgeweld en natuurschoon, maar ook - en misschien wel juist - in de stilte van de natuur, wil God zich laten kennen. Tijdens deze workshop wandelen we, nemen we ruimte voor stilte, lezen we een aantal teksten en ontdekken we wat op ons afkomt. Deze wandeling in de stilte van de natuur in het nabijgelegen bos duurt maximaal 1,5. We sluiten aan bij het programma van de ochtend.

Welkom!

Olv Ds. Frits van Santen

Bijbelstudie en gesprek met Raju  Adhikari, Nepal

Raju  Adhikari is een Nepalese christen die via zijn stichting “ Betrouwbare Buur” (Assal Chimeki) het evangelie deelt in Nepal en daar hulp biedt aan mensen in armoede en noodhulp na rampen. Assal Chimeki heeft samengewerkt met buitenlandse jongeren voor programma onderdelen als sport, Engelse les, praktische activiteiten.

Via gemeentelid Mieke van Dis is hij bereid iets te delen over zijn werk en hoe God Zijn gang gaat in Nepal. Daarin vertelt hij ook hoe het voor hem was om over te gaan van het hindoeïsme naar het christendom. Laat je raken en inspireren door ontmoetingen met God in de wereldwijde kerk.

Welkom!